Wie is Eneco België?
Eneco België is, als derde grootste energieleverancier van België en toonaangevende speler op de markt van de 100% groene stroom uit zonne- en windenergie, een eerste sterke partner voor de intrede van HomeServe op de Belgische markt.
Het bedrijf wordt binnen zijn ecosysteem gewaardeerd voor zijn kwaliteitsvolle aanbod alsook zijn inzet voor het milieu en de plaatselijke gemeenschap.
Sinds 2011, het jaar waarin Eneco België de Belgische markt betrad, telt het 122 onshore en offshore windmolens en meer dan 350 000 zonnepanelen. In totaal voorziet Eneco bijna 1 miljoen Belgische gezinnen en 55 000 industriële klanten van groene stroom en gas.
Eneco België in cijfers
- Derde grootste energieleverancier (van 100% groene stroom) in België
- De groenste van de grote energieleveranciers en de grootste van de groene energieleveranciers
- Ongeveer 1 miljoen residentiële aansluitingen
- 55 000 zakelijke aansluitingen
- 122 windmolens en meer dan 350 000 zonnepanelen
- Meer dan 300 medewerkers in België
Focus op de samenwerking van Eneco België en HomeServe
Aan de oorsprong van de samenwerking met HomeServe wilde Eneco zijn aanbod verder uitbreiden door zijn klanten te begeleiden in de keuze van bijstandsformules voor het beheer van storingen in hun woning. Om deze ambitie voor al zijn klanten te kunnen verwezenlijken, koos Eneco voor HomeServe.
HomeServe is een gevestigde speler en leider op de Franse markt van herstellingen.
Zijn reputatie heeft het bedrijf te danken aan de bijstandsdiensten, de klantenbinding en de begeleiding van klanten tijdens de volledige waardeketen (ontwerp en commercialisering van de formules, beheer en opvolging van interventie), alsook aan zijn uitstekende kennis op het gebied van ontwikkeling en beheer van netwerken van dienstverleners op nationaal niveau.
HomeServe-bijstandscontracten voor Eneco-klanten
Via zijn contracten biedt HomeServe aan de klanten van Eneco België een bijstandsformule voor herstellingen en reparaties in huis waar de tussenkomst van een elektricien, een loodgieter of een slotenmaker voor nodig is. De HomeServe klantendienst is de klok rond en 7 dagen per week beschikbaar, zelfs op feestdagen (telefoonnummer vermelden).
Na Een eerste telefonische diagnose uitgevoerd door een van onze adviseurs, neemt deze onmiddellijk contact op met een erkende vakman om zo spoedig mogelijk in te grijpen.
Vervolgens neemt onze vakman binnen de 2 uur contact met je op om een afspraak vast te leggen voor een herstelling, naargelang jouw beschikbaarheid. Alle kosten worden gedekt door het verzekeringscontract. (verplaatsings- en arbeidskosten alsook kosten voor onderdelen). Je hoeft geen franchise te betalen.
Lokale, door HomeServe goedgekeurde, vakmensen staan je overal in België bij
Het HomeServe-netwerk bestaat uit lokale ondernemingen die over heel België verspreid zijn. Deze specialisten op het vlak van sanitair, elektriciteit en slotenmakerij kunnen 7/7dingrijpen bij onze klanten. Deze erkende ondernemingen uit ons netwerk voldoen aan alle kwaliteitscriteria opgelegd door HomeServe.