Al 25 jaar lang bewijst HomeServe zijn bekwaamheid in herstellingen en werkzaamheden binnenshuis in heel wat landen. Van Europa tot de Verenigde Staten en Canada: we hebben een klantenportefeuille van meer dan 8 miljoen klanten. Sinds onze oprichting blijft ons doel ongewijzigd: herstellingen en werkzaamheden vereenvoudigen binnenshuis met een snelle, kwaliteitsvolle en transparante service om de nodige gemoedsrust te garanderen.
“Als huurder of eigenaar van een woning word je soms geconfronteerd met storingen, maar besteed je niet altijd aandacht aan de bijbehorende herstellingen. Het kan een kwestie van tijd, middelen of de geschikte dienstverlener zijn.Met een kapotte warmwaterkraan in de winter is een warme douche niet meer mogelijk of met de onverwachte vervanging van een verwarmingsketel kunnen de kosten snel oplopen. Dergelijke situaties komen we vaak tegen. En bij elk probleem dringt dezelfde vraag zich op: hoe vind ik een betrouwbare technicus in de buurt die ter plaatse kan komen tegen een redelijke prijs? De meeste verzekeringen dekken storingen binnenshuis niet. Daarom zijn wij er! Al 25 jaar lang zorgen we voor de essentiële functies in de woning van onze klanten overal ter wereld. Onze visie voor morgen is dan ook klaar en duidelijk: de meest gerenommeerde betrouwbare partner zijn voor herstellingen en werkzaamheden binnenshuis.”
Richard Harpin,
Oprichter en CEO van HomeServe
In 1993 werd de HomeServe-groep opgericht in het Verenigd Koninkrijk door Richard Harpin, toen 27 jaar oud. Met een eerste bijstandsdienst voor storingen binnenshuis wou Richard Harpin de problematiek aankaarten van een allrisk-woonverzekering die storingen en herstellingen in een woning niet dekt.
1993: Richard Harpin richt HomeServe op als een joint-venture met South Staffs Water
1997: De kaap van 1 miljoen klanten is bereikt
2001: Doméo wordt in Frankrijk als joint-venture met Véolia opgericht
2003: HomeServe gaat aan de slag in Noord-Amerika
2004: HomeServe gaat naar de Britse beurs en beëindigt de samenwerking met South Staffs Water
2007: Het Spaanse Reparalia wordt overgenomen en er wordt een partnerschap met Endesa aangegaan
2010: De energiegerelateerde [HS1] diensten van National Grid worden overgenomen in de Verenigde Staten
2010: Assistenza Casa, het HomeServe-merk in Italië, wordt gelanceerd
2012: HomeServe is actief in Canada en Duitsland
2016: Noord-Amerika is onze grootste afzetmarkt met 2,2 miljoen klanten
2016: De kaap van 7 miljoen klanten is bereikt
2017: Een succesvolle belegging van 120 miljoen Britse pond. Onze eerste kapitaalsverhoging sinds de beursgang in 2004 is een feit
2018: De kaap van 8 miljoen klanten is bereikt
2019: We zijn actief in Japan door een joint-venture met Mitsubishi Corporation
2019: Een overdracht van 79% van eLocal om Home Experts te lanceren in Noord-Amerika
2019: Een overdracht van 100% van Habitissimo om Home Experts verder te lanceren in Spanje
2021: HomeServe België wordt opgericht
2021: Eneco wordt onze partner
2021: CallMePower wordt onze partner