Juridische Voorwaarden van de Website homeserve.be

De huidige juridische voorwaarden van de Website worden afgesloten tussen HomeServe en een Klant of Gebruiker in het kader van het gebruik van de Website, zijn Diensten, en, namelijk de Dienst van online bestelling van een Verzekeringsovereenkomst (de « Juridische Voorwaarden »).
Elk gebruik van de Website en de toegankelijke Diensten houdt de volledige aanvaarding in van de huidige Juridische Voorwaarden.

De Juridische Voorwaarden bestaan uit de volgende contractuele documenten die volledig of gedeeltelijk van toepassing zijn op het profiel van de Gebruiker (en, namelijk, al naargelang hij een gewone bezoeker of Klant is):

  • De Algemene Gebruiks-en Verkoopsvoorwaarden van de Website (de « AGV/AVV »)
  • Het Persoonsgegevensbeleid
  • Het Cookiebeleid

Definities

De huidige definities zijn van toepassing op alle documenten van de Juridische Voorwaarden van de Website.

« Klant » : duidt elke, noodzakelijkerwijze meerderjarige, natuurlijke persoon aan die op de Website of via elk ander middel, voor zijn persoonlijke behoeften, een Verzekeringsovereenkomst afsluit en die de hoedanigheid heeft om een dergelijke akte te sluiten.

« Verzekeringsovereenkomst » : duidt een bijstands-en/of verzekeringsovereenkomst aan die werd ontworpen, verdeeld en beheerd door HomeServe.

« Persoonsgegevens » : duiden de persoonsgegevens aan in de zin van de reglementering over de persoonsgegevens (d.w.z., in het bijzonder, de Europese Verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016, alsook de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens) die, bij diverse gelegenheden, (bezoek van de Website, gebruik van de Diensten, Afsluiting van een Verzekeringsovereenkomst, enz.) door HomeServe worden verzameld en verwerkt. U vindt hierover meer informatie in het Persoonsgegevensbeleid.

« HomeServe » : duidt de vennootschap HomeServe Belgium, SRL-BV met een kapitaal van 10.000 euro aan, waarvan de maatschappelijke zetel is gevestigd te Manhattan Center – Avenue du Boulevard 21 / 5 -1210 Brussel, die is geregistreerd bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0747 972 938 en ingeschreven als verzekeringsmakelaar in het register van de FSMA onder het nummer 0747 972 938.

« Diensten » : duiden alle diensten aan die, via de Website, ter beschikking worden gesteld van de Gebruikers en/of Klanten en die, namelijk, zijn beschreven in het artikel 2 van de AGV/AVV van de Website.

« Website » : duidt de website aan van HomeServe die toegankelijk is op het adres: homeserve.be.

« Onderschrijving » : duidt de aanvaarding aan van de Verzekeringsovereenkomst door de Klant en HomeServe op de Website en die een toelating tot online betaling van de premie per domiciliëring of bankkaart omvat.

« Gebruiker » : duidt elke persoon aan die de Website bezoekt en/of gebruik maakt van de Diensten die op de Website ter beschikking worden gesteld.

I/ ALGEMENE GEBRUIKS-EN VERKOOPSVOORWAARDEN VAN DE WEBSITE

Artikel 1 - Voorwerp

De huidige AGV/AVV hebben als voorwerp de gebruiksvoorwaarden van de Website en Diensten, en, in het bijzonder, de verkoopsvoorwaarden van Verzekeringsovereenkomsten op de Website te bepalen.
Alle Gebruikers verbinden zich ertoe om alle huidige AGV/AVV na te leven.

Artikel 2 - Diensten

Vanaf de Website hebben de Gebruikers, namelijk, toegang tot de volgende Diensten:

  • Online onderschrijving van een Verzekeringsovereenkomst ;
  • Het gratis terugbellen voor elke Gebruiker die belangstelling toont voor Verzekeringsovereenkomsten.

De Diensten zijn enkel bedoeld voor Gebruikers die in België zijn gedomicilieerd.

Artikel 3 - Dienst van online onderschrijving van Verzekeringsovereenkomsten

Elke onderschrijving van Verzekeringsovereenkomsten houdt eveneens de naleving in van de algemene voorwaarden betreffende de onderschreven Verzekeringsovereenkomst. In geval van tegenstrijdigheid, hebben de algemene voorwaarden voorrang op de huidige AGV/AVV.
In geval van wijziging van de huidige AGV/AVV, zullen voor elke online onderschrijving van een Verzekeringsovereenkomst de AGV/AVV worden toegepast die van kracht zijn op de dag van de Onderschrijving.

HomeServe stelt aan de Gebruikers van de Website voor om Verzekeringsovereenkomsten te onderschrijven. Alle informatie betreffende de voorgestelde Verzekeringsovereenkomsten is op de Website toegankelijk om de Gebruiker toe te laten een Verzekeringsovereenkomst te onderschrijven die is aangepast aan zijn behoeften.
De algemene voorwaarden die eigen zijn aan elke Verzekeringsovereenkomst zijn toegankelijk op de Website en kunnen worden bewaard op een duurzame drager. De Gebruiker kan HomeServe, bovendien, vragen om ze per brievenpost te ontvangen. De activiteit van HomeServe valt onder de controle van de FSMA: Congresstraat, 12-14 te 1000 Brussel en de Nationale Bank van België: de Berlaimontlaan, 14, te 1000 Brussel.

3-1 Bedrag van de premies van de Verzekeringsovereenkomsten

Voor elke Verzekeringsovereenkomst wordt het bedrag van de premie meegedeeld. De prijs is vermeld in euro (incl. Btw), op basis van de bedragen die van toepassing zijn op het ogenblik van de Onderschrijving. Een indicatie zal eveneens worden gegeven die overeenstemt met het bedrag van de premie (excl. taksen en bijdragen) en het deel van de premie dat betrekking heeft op de acquisitie-en administratiekosten.
Een indicatie zal eveneens worden gegeven die overeenstemt met het bedrag van de premie (excl. taksen en bijdragen) en het deel van de premie dat betrekking heeft op de acquisitie-en administratiekosten.
Afhankelijk van de verschillende commerciële aanbiedingen wordt een geldigheidsdatum vermeld.

3-2 Beschikbaarheid van Verzekeringsovereenkomsten

Alle voorgestelde Verzekeringsovereenkomsten dekken het volledige Belgische grondgebied.

3-3 Fasen van de online Onderschrijving van een Verzekeringsovereenkomst

Enkel een Gebruiker die zijn toelating voor domiciliëring geeft of zijn bankkaartgegevens meedeelt, mag online onderschrijven.

Na de pagina’s te hebben doorgenomen die de Verzekeringsovereenkomsten op de Website voorstellen, heeft de Gebruiker de mogelijkheid om de Verzekeringsovereenkomst te selecteren die overeenstemt met zijn behoeften

Verloop van de bestelling:

  • 1ste fase : « Te dekken woning » : de Gebruiker vermeldt de informatie betreffende de te dekken woning.
  • 2e fase : « Persoonlijke info » : de Gebruiker wordt verzocht zijn persoonlijke informatie met betrekking tot zijn identiteit en contactgegevens in te voeren. Hij vermeldt, in het bijzonder, zijn e-mailadres.
  • 3de fase : « Samenvatting » : de Gebruiker bekijkt de meegedeelde gegevens, zijn bestelling (aanvraag tot Onderschrijving) en de totaalprijs. Hij kan daarvan de details nagaan en de ingevoerde informatie wijzigen met het oog op de correctie van eventuele fouten of de wijziging van zijn bestelling. Om zijn bestelling met betalingsverplichting te voltooien, moet de Gebruiker kennis hebben genomen van de commerciële fiche, het informatiedocument over het verzekeringsproduct, de Juridische Voorwaarden van de Website, alsook de algemene voorwaarden betreffende de gekozen Verzekeringsovereenkomst en deze hebben aanvaard.
  • 4de fase : « Betaling » : de Gebruiker kiest zijn betalingswijze, betaalt zijn bestelling door zijn bankgegevens mee te delen (toelating tot domiciliëring of bankkaartnummer) en klikt op het icoontje « Betalen » om zijn betaling te bevestigen.

Na afloop van het Onderschrijvingstraject licht de pagina « Bestellingsbevestiging » de Gebruiker in over de goede inaanmerkingneming van zijn aanvraag tot Onderschrijving die herinnert aan het type aangevraagde overeenkomst, alsook het door de Gebruiker meegedeelde e-mailadres dat toelaat de bevestiging van zijn aanvraag tot Onderschrijving per e-mail te ontvangen.
De Onderschrijvingsdatum stemt overeen met de datum van de aanvraag tot Onderschrijving van de Gebruiker op de Website.

3-4 Ontvangstbewijs van de Onderschrijving

HomeServe zal zich inspannen om, binnen een maximumtermijn van 24 uur, naar de Klant een e-mail te sturen die de ontvangst bevestigt van zijn Onderschrijving.
Deze elektronische bevestiging zal de essentiële kenmerken van de onderschreven Verzekeringsovereenkomst weergeven.
De inhoud van deze Onderschrijvingsbevestiging wordt door HomeServe gearchiveerd.
De bevestiging wordt beschouwd als bewijs van de bestelling van de Klant bij de huidige transactie en haar datum. De bevestiging verschilt van de brievenpost of e-mail die wordt nagestuurd en de bijzondere voorwaarden van de Verzekeringsovereenkomst vermeldt.

3-5 Recht op verzaking

De Klant beschikt over een recht op verzaking aan de overeenkomst na deze te hebben onderschreven, zonder redenen te moeten opgeven, noch boetes verschuldigd te zijn. De Klant mag verzaken aan zijn overeenkomst tot aan de dag vóór de datum van inwerkingtreding van de overeenkomst. De datum van inwerkingtreding van de overeenkomst komt voor in haar bijzondere voorwaarden.
Om zijn recht op verzaking uit te oefenen, zal de Klant een brief sturen naar het volgende adres: HOMESERVE BELGIUM - Klantendienst - Manhattan Center – Avenue du Boulevard 21 / 5 -1210 Brussel (voorbeeld: « Ik, ondergetekende [Voornaam Naam], wens te verzaken aan de Overeenkomst n°[...] onderschreven op [...] »). Het bedrag van de eventueel ontvangen premie zal dan worden terugbetaald binnen een termijn van 30 dagen vanaf de ontvangst van het verzoek tot verzaking.

3-6 Archivering van de Verzekeringsovereenkomst

Overeenkomstig de bepalingen van het artikel 291 van de Wet betreffende de verzekeringen, gaat HomeServe over tot de archivering van de Verzekeringsovereenkomst tijdens een duur van zeven jaar vanaf de Onderschrijving en garandeert, op elk ogenblik, de toegang daartoe aan de Klant-ondertekenaar, indien die laatste daarom verzoekt.

Artikel 4 - Aansprakelijkheden

4-1 Aansprakelijkheid van HomeServe

De inhoud van redactionele aard (informatie, adviezen, ...) bevat slechts eenvoudige, praktische informatie en vormt geen juridisch advies of eender welke verbintenis vanwege HomeServe. De Gebruikers moeten zich richten tot een expert om een gepast advies te bekomen dat specifiek is aangepast aan hun situatie. HomeServe kan, dus, niet aansprakelijk worden gesteld voor de rechtstreekse of onrechtstreekse gevolgen van het gebruik van die informatie.

HomeServe zal alles in het werk stellen om de Website 7 dagen op 7 en 24 uur op 24 toegankelijk te houden.
HomeServe behoudt zich, niettemin, het recht voor om, op elk ogenblik, naar haar eigen vrije keuze, de toegankelijkheid tot de Website of tot de volledige of gedeeltelijke content en/of Diensten, hetzij omwille van technische werkzaamheden (onderhoud, migratie, updates, storingen of moeilijkheden die verband houden met de werking van de netwerken), hetzij om elke andere reden, te wijzigen, op te schorten of te onderbreken.
HomeServe kan niet aansprakelijk worden gesteld voor onderbrekingen en wijzigingen aan de Website en Diensten.

Bovendien, kan HomeServe niet aansprakelijk worden gesteld in geval van overmacht of een feit buiten haar wil om, met name, in geval van onderbreking van de Website of Diensten die voortvloeien uit een tekortkoming van het communicatienetwerk of de aanbieder van internettoegang van de Gebruiker.

4-2 Aansprakelijkheid van de Gebruiker

De Gebruiker verbindt zich ertoe om de Website en Diensten te gebruiken overeenkomstig de toepasselijke wetgeving en reglementering en de huidige Juridische Voorwaarden.

Artikel 5 - Bescherming van Persoonsgegevens en cookies

HomeServe verplicht zich ertoe de geldende reglementering na te leven in de gevallen waarin zij de Persoonsgegevens van de Gebruikers van de Website verzamelt en verwerkt. Voor meer informatie wordt de Gebruiker verzocht het Persoonsgegevens en Cookiebeleidte raadplegen.

Artikel 6 - Intellectuele Eigendom

Elke volledige of gedeeltelijke reproductie van merken en logo’s gedaan op basis van de elementen van de Website en zonder de uitdrukkelijke en voorafgaandelijke toelating van HomeServe is verboden in de zin van het artikel 2.20 van het Benelux-verdrag inzake de intellectuele eigendom en het artikel XI.165 van het Wetboek van Economisch Recht.
Alle elementen waaruit de Website bestaat (met name, maar zonder beperking, de teksten, illustraties, foto’s, afbeeldingen, video’s, geluiden, plannen, namen, logo ‘s, merken, software en databases, enz.), de onderscheidende tekens, zoals merken, logo’s of andere tekens, en elke software gebruikt op de Website, alsook de Website zelf, zijn de exclusieve eigendom van HomeServe of worden door HomeServe gebruikt met de toelating van de houders van rechten en worden beschermd krachtens de intellectuele eigendom. Overeenkomstig het Wetboek van Economisch Recht en het Benelux-verdrag inzake de intellectuele eigendom, is het verboden de volledige of gedeeltelijke Website en/of de elementen waaruit de Website bestaat te reproduceren, weer te geven, wijzigen, aanpassen, vertalen, extraheren, zonder de voorafgaandelijke en uitdrukkelijke toelating van HomeServe.
HomeServe behoudt zich de mogelijkheid voor om gerechtelijke vervolgingen in te stellen tegen elke persoon die dit verbod niet zou naleven.

Artikel 7 - De links

De Website kan links naar andere websites verstrekken. Deze websites staan los van de Website van HomeServe. HomeServe publiceert, noch controleert de bronnen en inhoud van die websites of hun links met andere websites.
De links naar die websites zijn geenszins een goedkeuring of validatie van of instemming met de inhoud van die websites. Bijgevolg, is HomeServe bevrijd van elke aansprakelijkheid dienaangaande en kan zij, derhalve, ook niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud, producten, diensten, publiciteit, cookies of andere elementen van die websites, alsook voor enige schade of verlies, die is bewezen of beweerd wordt als gevolg of in verband met het gebruik van die informatie, diensten of gegevens die beschikbaar zijn op die websites.

Article 8 - Klantendienst en Klachten

In geval van klacht, mag de Klant de Klantendienst van HomeServe contacteren op het nummer 02/790.03.06. Indien het gegeven antwoord niet bevredigend is, mag de Klant HomeServe aanschrijven, mits gebruik van het contactformulier dat toegankelijk is op de Website of per e-mail aan complaint@homeserve.be of bij gewone brief aan: HOMESERVE BELGIUM - Klantendienst - Manhattan Center – Avenue du Boulevard 21 / 5 -1210 Brussel. Indien, nadat alle rechtsmiddelen zijn uitgeput bij de diensten van HomeServe, het gegeven antwoord nog steeds onbevredigend is, heeft de Klant nog steeds de mogelijkheid om de Ombudsman te vatten door zijn verzoek per brievenpost te richten aan: De Meeûssquare, 35, 1000 Brussel of per e-mail: info@ombudsman.as.

Artikel 9 - Varia

De huidige AGV/AVV zijn opgesteld in het Vlaams en onderworpen aan het Belgisch recht.
Indien een deel van de AGV/AVV, om welke reden dan ook, onwettig, ongeldig of niet-toepasselijk zou blijken te zijn, worden de desbetreffende bepalingen geacht niet geschreven te zijn, zonder de geldigheid in vraag te stellen van de andere bepalingen die tussen de Gebruiker en HomeServe van toepassing zullen blijven.
HomeServe behoudt zich het recht voor om haar rechten en plichten, krachtens de huidige AGV/AVV, uit te besteden of over te dragen aan derden.

II/ PERSOONSGEGEVENSBELEID

III/ COOKIEBELEID

Een vraag over onze diensten of een van onze bijstandscontracten?
Contacteer ons